Forsyning Og Etterspørsel Soner Forex Trading


Revisiting forsyning etter en lang tid. Selge NZDCAD Selge downtrend forsyning på CADCHF USDJPY ved daglig forsyning, Limit Order utløst GBPAUD solgt til daglig levering GBPCHF Selges på Supply USDCHF på Supply, jeg selger etterspørselsson på GBPCHF på H4 tidsramme, kjøper Shorted EURUSD på H4 Supply i Sideways Market H4 Etterspørsel Sone på EURUSD I Uptrend Kjøp AUDUSD på H4 Etterspørsel, men i høyere Timeframe Downtrend Salg USDJPY ved H4 Supply, potensiell 3R-gevinst Kjøper EURUSD på H4-fortsettelsesmønster Solgt EURUSD på forsyningssone på dagligdagen Lær å handle Forex Markets Applying Supply og Demand Tilnærming Her finner du alle mine livsforretninger, alle vinnere og alle tapere. Hver handel har flere skjermbilder, for det meste tatt når du skriver inn og endrer SL og etter utgang. Min strategi I denne delen vil jeg forklare min handelsstrategi, kjernestrategien, indikatorene jeg bruker, skjermbildeeksempler og annen relevant informasjon for strategien. Vitenskapen om handel: Forsyning og etterspørsel Forfatter: SamSeiden 8. november 2012 Hvor mange ganger har du hørte noen si at handel er en kunst, ikke en vitenskap jeg har hørt det i år og år, og jeg må si det er nok den mest latterlige utsagnet jeg har hørt når det gjelder handel og som vi alle vet, det er noen flotte latterlige uttalelser i handelsverdenen. ITS A NUMBERS GAME Det er absolutt ingenting kunstnerisk om handel i det hele tatt. Dette er 100 et tallspill. Hvor mye villig etterspørsel og tilbud på hvert prisnivå er det som bestemmer prisbevegelsen. Dens kjøpsordrer versus salgsordrer og igjen, kommer alt ned til tallene på begge sider av den ligningen og ingenting annet. Å tenke Picasso eller Van Gough bør bringes inn i denne diskusjonen er ganske morsomt hvis du tenker på det. TILBUD OG DEMAND Jeg begynte min karriere for mange år siden på gulvet i Chicago Mercantile Exchange (CME), forenkling av institusjon og bankordreflow. Det jeg skjønte veldig fort var det faktum at prisbevegelsen i alle markeder er en funksjon av tilbud og etterspørsel. Derfor eksisterer handelsmulighet på prisnivå hvor denne enkle og rettfremme ligningen ikke er i balanse. Du kjøper bare hvor de store kjøpsordrene er og selger hvor de store salgsordrene er. Etter å ha brukt tid på handelsgulvet og så på prisdiagrammer på nettet, lærte jeg meg selv å identifisere disse ordrene på et prisdiagram, bildet som representerer en stor ubalanse for tilbud og etterspørsel. For å gjøre mitt poeng, la meg dele en veldig ny handel jeg oppsett for mine studenter i vårt live trading rom. Mens strategien jeg skal legge ut for deg, fungerer det samme i hvilken som helst tidsramme og marked, kan vi fokusere på en kortsiktig handel for vårt eksempel slik at vi kan se hele strategien spille ut på et klart diagram. Omtrent en time før aksjemarkedet åpnet, delte jeg et kart over NASDAQ med studentene mine. Legg merke til området skyggelagt gul, med de svarte linjene strekker seg rett. I henhold til tilbud og etterspørsel var dette området skyggelagt gul et nøkkelforsyningsnivå. Betydningen hadde institusjonsbanker store ordrer å selge på det nivået, det var en betydelig ubalanse på tilbud og etterspørsel på dette nivået. Vi vet dette fordi prisen ikke kunne forbli på det nivået og falt kraftig etter en svært kort periode. Tenk på det, hvis denne påstanden ikke var sant, og tilbud og etterspørsel var i balanse på det nivået, ville prisen vært på det nivået, men det kunne ikke fordi tilbud og etterspørsel var veldig mye ute av balanse. CHARTEN KVANTIFISERER TILBUD OG DEMAND Når jeg var på CME og hadde ordrene foran meg, visste jeg nøyaktig hva tilbuds - og etterspørselsligningen var. De fleste tror at fordi vi i dag ser på prisdiagrammer og ikke ser ordrene, kan vi ikke virkelig kvantifisere tilbud og etterspørsel og kanskje det er der noen av kunstnerisk snakk kommer fra, men. Tenk igjen. Jeg vil hevde at vi kan kvantifisere tilbud og etterspørsel ved å se på et prisdiagram. Faktisk vil jeg argumentere for at det er enklere enn å være på gulvet i bytte fordi prisdiagrammer representerer alle kjøpere og selgere. På handelsgulvet kan du bare se hva som er foran og rundt deg. For å kvantifisere tilbud og etterspørsel på prisdiagram bruker jeg det jeg kaller oddsforbedrere. Mens det er noen av dem, la meg gå over to for å hjelpe deg med å tenke i riktig retning. Jeg nevnte prisen brukt svært lite tid på det nivået ovenfor, dette er et viktig punkt. ODDS ENHANCER 1 Jo sterkere flyttingen i pris bort fra et prisnivå, desto mer balansert tilbud og etterspørsel er på nivå. Prisen kan bevege seg bort fra et område på en av tre måter. Det kan være gradvis, sterk eller gap. Spaltet representerer den sterkeste imblansen. I vårt eksempel her, legg merke til at den første flyttingen vekk fra forsyningsnivået var sterk tyder på at institusjoner solgte på det nivået. ODDS ENHANCER 2 Jo mindre tid prisen tilbringer på et nivå, desto mer balansert tilbud og etterspørsel er på nivå. Legg merke til det samme diagrammet, det var veldig lite handelsaktivitet i området skyggelagte gule. Handelsbøker forteller oss når vi ser etter nøkkelstøtte og motstandsnivåer, se etter områder på diagrammet der det var mye handelsaktivitet, mange lys på skjermen, over gjennomsnittlig volum og så videre. Hvis du tror den enkle logikken gjennom, tror jeg du vil finne det motsatte for å være sant. På prisnivå i et marked hvor tilbud og etterspørsel er mest ubalanse, kommer du til å få svært få transaksjoner (handler), ikke mange. Derfor vil bildet på et diagram være få lys på skjermen, ikke mange som de fleste handelsbøker sier, og dette var tilfellet i vår handelsmulighet ovenfor. RESULTATET Som du ser på diagrammet over, litt i vår handelssession, nådde NASDAQ opp til tilbudsnivået, noe som gir oss mulighet til å selge kort med et 2-punkts stopp og et 14 poeng for fortjeneste. Det 14 poeng fortjeneste målet kommer fra det sirklede området på diagrammet. Legg merke til at det ikke er noen etterspørsel i det omkretsede området. Dette betyr at prisen skal ha en veldig enkel tid å falle gjennom det området når en gang har vendt på prisnivået. Til slutt, når prisen er nådd, vil vi alltid vite hvem vi selger til. Vi må sørge for at vi selger til en nybegynnerhandler. Måten vi svarer på disse spørsmålene er dette: Er kjøperen i dette tilfellet hvem som kjøper fra oss, gjør de samme to feilene som hver nybegynner gjør. Spesielt er kjøperen vi selger for å kjøpe etter et pris i rally (feil nummer ett) og inn i et prisnivå hvor tilbudet overstiger etterspørselen (feil nummer to). Hvis svarene er ja og risikobeløpet oppfyller minimumskriteriene vi leter etter, tar vi handelen som en robot. PLAN AHEAD Den matematiske likningen vi kartlagt i FORVENT spilt ut som vi trodde og vårt overskuddsmål ble oppnådd. Hvis du tror kunst har noe å gjøre med dette, har jeg et flott stykke dessert eiendom i Nevada Jeg vil selge deg til halv pris. Det er veldig spesiell sand som renser føttene når du går på den. Det er normalt 10.000 kvadratmeter, men jeg vil gi det til deg for 5000, så skynd deg. Jeg tuller selvfølgelig, men du ser når jeg var på institusjonssiden av handelsvirksomheten, det var veldig klart hvordan og hvorfor prisen flyttet i noe marked. BIDS OG TILBUD På CME hadde de ikke Monets eller Picassos på veggen, de hadde bud og tilbud. Hvis jeg ønsket å se kunst, ville jeg gå ned Monroe Street til Michigan Avenue og gå til Art Institute. Goldman Sachs starter ikke hver handelsdag med et selskapsmøte for å diskutere kunstneriske muligheter i markedet. Hver eneste beslutning er basert på beholdning, ordrerestrøm, risikovurdering og så videre. Nøkkelen er å holde fast ved de grunnleggende prinsippene for hvordan du tjener penger til å kjøpe og selge noe som det er akkurat hvordan du oppnår fortjeneste som spekulerer i finansmarkedene. Les vår daglige Markedsavdeling for bestemte handelsideer. 6 Kommentarer Bli med på denne samtalen, legg inn en kommentar nedenfor. SarahPotter: Sam, mens jeg er enig i at handel er et tallspill, og jeg er helt enig i at mange handelsmenn blir fanget opp i fancy sett upsindicators som ikke er nødvendig. Basert på diagrammene Jeg er ikke sikker på hvordan en handelsmann ville se ubalansen på det nivået. I det andre diagrammet har du gitt et 5mins diagram for å illustrere poenget ditt, men et 5 min diagram er ikke volumavhengig. Hvordan identifiserer du disse områdene i sanntid? Kan du utvides ytterligere? Sendt: 4 år siden Logg inn på Kommentar Du vil også motta et GRATIS abonnement på E-nyhetsbrev fra TraderPlanet og andre spesialtilbud. Medlem siden 11.08.2012 Som visepresident for utdanning på netthandelskademin. Sam bringer over 15 års erfaring med aksjer, forex, opsjoner og futures trading som begynte da han var på gulvet i Chicago Mercantile Exchange, hvor han lette institusjonelle orderflyt. Han har handlet aksjer, futures, rentemarkeder, valuta, alternativer og varer for sine personlige interesser i årevis, har klart kundekontoer og har utdannet tusenvis av handelsmenn og investorer gjennom seminarer og daglig rådgivning både internasjonalt og internasjonalt. Sam har vært involvert i markedene siden 1991 både på og utenfor gulvet i Chicago Mercantile Exchange. Han har fungert som direktør for teknisk forskning for to handelsfirmaer og bidrar regelmessig til artikler til bransjens publikasjoner. Sam er kjent for sin handel, teknisk forskning og pedagogisk veiledning. Relaterte Aksjer Annonser Koble med oss ​​TraderPlanet, Hurricaneomics, Synergistic Trading, InvestorPlanet, hvor Traders Gravitate, TraderPlanet Sphere, TraderEd, TraderTube og TraderGPS er registrerte varemerker for TraderPlanet, LLC. Opphavsrett 2016 TraderPlanet, LLC. Alle rettigheter reservert. v2.93umTrading Supply Demand Zones Denne artikkelen er skrevet med den hensikt å forklare grunnleggende tilbud og etterspørsel økonomi og hvordan detaljhandel forex handelsmenn kan dra nytte av denne kunnskapen. De fleste detaljhandelen forexhandlere er ikke finansnekt og har begrenset kunnskap om markedsdynamikk og hvordan valutamarkedet opererer. Early Trading Years Jeg kom inn i forex trading verden for fire år siden, og jeg kom fra en ledelsesbakgrunn. Da jeg begynte å handle, hadde jeg ingen anelse om forex-markedet. Jeg pleide å besøke ulike handelsfora og finansielle nyheter nettsteder på jakt etter et lønnsomt system, der jeg så forskjellig forklaring på prisbevegelser. Noen økonomiske nyheter nettsted ville si at grunnen US Dollar falt mot Euro fordi det nådde en 50 fibonacci retracement, mens et annet forum ville si at prisen falt fordi den slo 100 dagers glidende gjennomsnitt, ville andre økonomiske eksperter hevde at prisene falt fordi det rørte en nedadgående trendlinje og en haug med eksperter ville si at prisen falt fordi den nådde et motstandsnivå. Som nybegynnerhandler pleide jeg å klø på hodet mitt fordi alle disse forskjellige forklaringene var for mye for meg å forstå, og det var vanskelig å holde tritt med det. Som et resultat pleide jeg å fylle diagrammer med tonnevisninger, hvor det noen ganger var vanskelig å se prislys. Jeg visste at det må være noen logisk forklaring på alle disse prisbevegelsene. Så jeg bestemte meg for å grave dypt og gjøre litt forskning og finne den ene ideen som fremfor alt er det som driver markedet og vises på våre diagrammer. Det tok meg ikke lang tid å innse at alle disse prisbevegelsene, jeg ser på valutakart, er resultatet av ubalanse mellom tilbud og etterspørsel. Hvis prisen går opp, betyr det at det er mer villige kjøpere for den valutaen på det tidspunktet, og hvis det går ned, betyr det at det er mer villige selgere for den aktuelle valutaen. Prisen går ganske enkelt fra en sone til en annen sone for å fylle disse ordrene. Informasjonen jeg presenterer i denne artikkelen om Supply Amp Demand er lært og oppnådd fra mange kilder, og jeg vil prøve mitt nivå best for å forklare det i den enkleste form. Noen mennesker kan være uenige med mitt synspunkt, men jeg tror alltid at to mennesker kan se lignende ting og ha helt annet synspunkt. Så kan vi komme i gang: Definisjon Q. Hva er definisjonen av Supply A. Supply er mengden av en vare tilgjengelig for kjøpere til en viss pris. Q. Hva er definisjonen av etterspørsel A. Etterspørselen er mengden av en vare som er ønsket av kjøpere til en bestemt pris. Q. Hva er ubalansen i forsyningsbehov A. (I) Hvis den tilgjengelige Leveringen av en vare overstiger etterspørselen etter det, vil prisene ha en tendens til å falle. (II) Hvis etterspørselen etter et bestemt produkt overstiger den tilgjengelige tilbudet, vil prisene øke. Spørsmål: Hva er prisvekt A. Markedsprisen der tilbudet av en vare er lik mengden som kreves. Fra de ovennevnte definisjonene forstår vi nå hva som er tilbud, etterspørsel, ubalanse av forsyningsbehov og prisvekt. Nå kan vi gå inn i ytterligere detaljer med noen eksempler. Eksempel - Forsyning overstiger etterspørselen Fra ovenstående forklaring vet vi nå at tilbud og etterspørsel er grunnleggende drivkraft for pris. Nå kan vi se det i enkel sammenheng for å bedre forstå hvordan tilbudet overgår etterspørselen. La oss anta vinterhalvåret, og en kunde går til en elektronikkbutikk for å kjøpe noe. Når han går inn i en butikk, ser han et skilt med 50 rabatt på klimaanlegg, men han ser neppe noen interessert i å kjøpe den, til tross for den lave prisen. Hva kan være grunnen til det. Den enkle og logiske grunnen er siden vinteren, og været er kaldt, dette er ikke ønsket av kjøpere fordi det ikke er til nytte for dem akkurat nå, men siden butikken er klar over at det mangler etterspørsel etter dette elementet, tilbyr rabatterte priser for å lokke kjøpere. Dette er klassisk eksempel på tilbud som overstiger etterspørselen, viz. Det er mindre etterspørsel etter klimaanlegg i vintersesongen, men mer tilbud er tilgjengelig, som en slik vare ble tilbudt til en nedsatt pris. Eksempel - Etterspørsel overskrider forsyning Nå kan vi se på lignende scenario for å forstå hvordan etterspørselen overstiger tilbudet. Dens vintersesong og en kunde går til en elektronisk butikk for å kjøpe en varmeapparat, men det var ute av lager, så han går til en annen butikk og håper han vil få det der, men dessverre er de også ute av lager. Deretter går han til tredje butikk og til slutt ser han varmeovner tilgjengelig på den butikken, men problemet er at det er mange kunder som allerede står i kø for å kjøpe den. Dessuten er det ingen rabatt på varmeapparatet, faktisk prisen er mye høyere enn normalt, men mange kunder kjøper fortsatt det. Dette er et klassisk eksempel på etterspørsel som overstiger forsyningen, viz. Det er mer etterspørsel etter at varmeren er en vintersesong, men tilgjengelig tilbud er begrenset. Siden mange butikker ikke er på lager, har denne butikken som har varmeovner økt prisen på grunn av overdreven etterspørsel. Nå er det et annet scenario for å forstå prisvekt. Dens vintersesong og en kunde gikk til en elektronisk detaljhandel for å kjøpe en varmeovn, der han ser nok varmeovner tilgjengelig i butikken og noen mennesker kjøper den. Butikken tilbyr ikke rabatt eller prisen er høyere enn normalt. Siden det var nok kvantum tilgjengelig for denne varen og et begrenset antall kunder kjøper det, bestemmer kunden å sjekke en annen butikk for å se om han kan få en bedre pris. Han vet at denne varen ikke er på lager for øyeblikket, så han besøker en annen butikk og legger merke til det samme scenariet som butikken en. Dette er et klassisk eksempel på prisvekt. En forsyning av varmeapparat ved butikkforbudets etterspørsel etter kunder er like, da prisen ikke er på rabatt eller den er høyere enn normalt. Slik identifiserer du Supply Amp Demand Nivåer på Forex Chart Nå som vi har bedre forståelse av prisvekt og ubalanse av Supply Amp Demand. Vi vil gå et skritt videre og se hvordan vi kan dra nytte av denne kunnskapen i valutamarkedet. Som i ethvert marked er formålet med handelsspekulantens investor å kjøpe en vare eller et instrument til rabatt (engrospris) og selge til utsalgspris, forexmarkedet er ikke annerledes. Vi som forhandlere kan ikke se de faktiske buysell-ordrene i forexmarkedet, men vi kan bruke vår kunnskap om forsyningsbehovsbehov for å identifisere vårt neste interessepunkt, hvor vi mener smarte penger (store aktører institusjonelle handelsmenn, reelle markedsmeglere) er mest sannsynlig å plassere sine bestillinger. Vårt hovedinteressepunkt ville være, hvor prisen ga et betydelig trekk fra en bestemt sone og hvor den faktiske ubalansen mellom tilbud og etterspørsel mellom kjøpere og selgere skjedde. Det kan være en serie med stearinlys eller et lys, men det bør tydeligvis vise et beslutningssted hvor enten kjøpere eller selgere tok ansvaret. Når en sone er identifisert, er vår jobb å vente til prisen nærmer seg den sonen igjen. Vi kunne enten plassere en grenseordre eller se prishandling for å gå inn i handel i den sonen. Som med et hvilket som helst system eller strategi kan vi ikke være 100 sikre på at prisen igjen vil respektere den sonen, men det er en høyere sannsynlighet enn at ikke prisen ville reagere i den sonen, i tråd med måten prisen forlot det nivået første gang, antyder at kjøpereforhandlere anser det som en viktig sone. La oss se på vedlagte diagrameksempel, som er selvforklarende: Prisstruktur Det er fire vanlige strukturer som brukes til å identifisere forsyningsbehovsnivåer på forex diagrammer: 1) Drop-Base-Rally 2) Rally-Base-Drop 3) Rally - Base-Rally 4) Drop-Base-Drop Jeg tror fast at når en forhandler forstår forsyningsbehov dynamikken og handler med tålmodighet, disiplin og riktig risikostyring, kan heshe oppnå suksess i handel. Her er noen av mine favoritt Quotes fra vellykkede handelsfolk: Ikke tenk på hva markedene skal gjøre, du har absolutt ingen kontroll over det. Tenk på hva du skal gjøre hvis det kommer dit. Alt vi kan gjøre i beste fall, ser etter historiske årsaker og gjelder dette til et nivå eller prisområde for mulige fremtidige trekk. Handel er verken vitenskap eller kunst, det er en refleksjon av hva verdien mennesker legger på et bestemt finansielt instrument på et gitt tidspunkt. Hvis du må spille, må du bestemme tre ting i starten: spillets regler, innsatsene og sluttidspunktet

Comments